środa, 1 maja 2019

PPP czyli kreatywna zabawa

Miałam już nic nie wymyślać, ale jednak nie potrafię.
No co ja poradzę na to, że mam głowę pełną pomysłów, a po tych
wszystkich gorszych chwilach znów wróciła mi ochota do życia  :)
Czy zabawa zostanie zrealizowana, to będzie zależało tylko od Was,
liczę że tak, dlatego zapraszam Was wszystkich do wspólnej zabawy.


Może ktoś z Was zna zabawę:
Kto? Z kim? Gdzie? Kiedy? Co robili?

Dla nie wtajemniczonych napiszę krótko, że bierze w niej udział
kilka osób. Każda osoba dostaje swoją kartkę i coś do pisania
po czym u góry kartki każdy wpisuje KTO (tutaj można wymyślić postać
jaką tylko się chce), po czym zawija się samą górę kartki tak, żeby nie było
widać tego co napisaliśmy i każdy swoją kartkę podaje osobie siedzącej
po prawej stronie. Gdy już dostaniemy kartki to wówczas każdy wpisuje
Z KIM i znów zawijamy i podajemy osobie po prawej stronie. Analogicznie
wpisujemy GDZIE, zawinąć i zamiana kartek, KIEDY, zawinąć i zamiana kartek
i CO ROBILI, zawinąć i zamiana kartek. Na koniec każdy rozwija kartkę którą
dostał i czyta na głos co zostało napisane. Uwierzcie mi, nieraz można się nieźle
uśmiać i to do łez :) Takie to właśnie mieliśmy zabawy w młodości.

Dlaczego o niej tutaj napisałam? Bo właśnie ostatnio tą zabawę sobie
wspominałam i wpadłam na pomysł, żeby podobną zrobić też i na blogu.
Oczywiście nie będzie dokładnie tak samo jak w zabawie, bo połączenia jakie
by powstały mogły by być trochę za trudne, a chciałabym żeby udział w niej
mógł wziąć każdy, nie zależnie od tego co robi czy w jakiej technice tworzy.

To teraz tak szybko zasady:

* W zabawie może wziąć udział każdy kto tylko ma ochotę,
nawet jak nie ma bloga czy nie zajmuje się rękodziełem 

* Nie trzeba się specjalnie zapisywać. Jak zrobicie prace to wysyłacie
mi jej zdjęcie na maila lidia23@poczta.onet.pl i już 

* Nie musicie brać udziału w każdej odsłonie zabawy.
Możecie wziąć udział tylko wtedy kiedy Wam podpasuje

* Prace możecie zgłaszać na jakie zabawy czy wyzwania tylko chcecie.
U siebie na blogu też pokazujecie kiedy tylko chcecie.

* Jedna mała prośba, żebyście umieścili u siebie na blogu
banerek do zabawy, może dzięki temu więcej osób dołączy :)

**************

Wstępnie zabawa będzie trwała od maja do września, no chyba że nie
 będzie osób chętnych na nią, wówczas normalne że z niej zrezygnuję.
Będzie polegała na tym, że ja wypisałam wiele różnych wyrazów na
kartkach i dwa razy w miesiącu będę z nich losowała po 3 karteczki.
A naszym zadaniem będzie stworzenie pracy na której
 znajdą się wszystkie te 3 rzeczy wypisane na kartkach.

Losowanie odbędzie się zawsze 1-go i 15-go każdego miesiąca.
A czas na wykonanie danej pracy to będzie zawsze miesiąc.
To jak gotowi na pierwsze losowanie? Sama jestem ciekawa
co też będziemy musieli ze sobą połączyć? Gotowi to...


Jak widzicie komisja losująca czuwała nad przebiegiem losowania :)
I tak kochani jako pierwsze łączymy ze sobą:

Prace mogą być przeróżne, może to być kartka, może coś innego z papieru,
lub uszyte, wyhaftowane czy zrobione na szydełku. Może to być też kolaż
zdjęć, albo jakiś wierszyk w którym wszystkie te słowa zostaną zawarte.
A może ktoś ma takie zdolności kulinarne? Co Wam tylko przyjdzie
do głowy, to twórzcie, ale pamiętajcie że to nie mają być 3 całkiem osobne
rzeczy, tylko że mają wspólnie tworzyć jakąś jedną całość lub historię.

Ale jestem ciekawa czy ktoś z Was się ze mną pobawi.
A jeżeli tak, to co też fajnego stworzycie :)
Miłej zabawy Wam życzę i DO DZIEŁA!

22 komentarze:

  1. O matulu:))aleś wymyśliła zabawę:)))może w następnym miesiącu dołączę,bo teraz szykuję się do wyjazdu:)))i nie mam głowy do niczego:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Lidziu, podziwiam te Twoje kreatywne pomysły! Kto wie, może uda mi się dołączyć. Miłej majówki :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł świetny.
    Aż szkoda, że mam tak dużo pracy w tym miesiącu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lidziu bardzo się cieszę, że jest lepiej i jesteś nastawiona optymistycznie i twórczo.Co do zabawy to bardzo mnie zaciekawiłaś tylko ten pierwszy zestaw mi tak średnio podchodzi do wykorzystania w jakiejś pracy ale zobaczymy co się z czasem wykluje ;) pozdrawiam Cię ciepło

    OdpowiedzUsuń
  5. Lidziu aż ciepło zrobiło mi się na sercu bo pamiętam tą zabawę z dzieciństwa :)) Jejku ile zawsze było przy niej śmiechu :)). Dziękuję za jej przypomnienie :)) A swoją drogą to Twoja zaproponowana zabawa jest genialna!!! Fantastyczne reguły - przyjazne dla każdego :)). Maj mam dość "zawalony" i raczej nie zdążę nic przygotować, ale poczekam na inne zestawy :)) Myślę, ze znajdą się chętni bo jest to bardzo oryginalny pomysł :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lidziu nie znam tej zabawy ! Będę wam kibicować i jestem baaardzo ciekawa, jak sie rozwinie, bo ja niestety już nie daję rady ze wszystkim...Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczywiście że pamiętam tę zabawę;) Śmiechu było co niemiara;)
    Na razie do niczego się nie zobowiązuje, bo mam moc kartek do zrobienia, ale może w wakacje... zobaczymy.
    Pozdrawiam Lidziu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi zachęcająco ! Muszę pomyśleć :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam tę zabawę i ile śmiechy było przy odczytywaniu odpowiedzi.
    My zadawaliśmy jeszcze inne pytania, co jeszcze dodawało uciechy.
    Nie myślałam o dołączaniu do kolejnej zabawy, ale zastanowię się.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tej zabawy.Tym razem będę Wam kibicować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł Lideczko! Być może dołączę do zabawy, ale chwilowo nie mam zamówienia na chłopięcą kartkę. A do szuflady nic nie robię ;-) Może kolejne losowanie będzie pasujące :-)
    Chyba, że mężczyzna czyli duży chłopiec może być ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że tak Ewuś, mężczyznę również zaliczę, to jest kreatywna zabawa i właśnie tak należy do niej podchodzić, nie musi być to taka całkiem prosta konkretna rzecz, byle się jakoś kojarzyło :0)

      Usuń
  12. Hehe dobre! Pomysłowa Dziewczyna z Ciebie Lidziu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lidziu, fajny pomysł, dobrze pamiętam tą zabawę - ale nieraz było śmiechu. Może uda mi się coś stworzyć, tylko problem z tym rowerem:)
    Udanej majówki, kochana.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lidko, a czy będzie dalszy ciąg kolorowej koperty?

    OdpowiedzUsuń
  15. Jojej ależ wymyśliłas :) a zabawę znam z dzieciństwa, swietna jest!

    OdpowiedzUsuń
  16. No Lidzia musiała coś wymyślić :)
    Wspaniały pomysł na zabawę :)
    No wiadomo,że ja nie dołączę :(
    Bo nie wiem jak czas rozciągnąć,wiecznie mi go brakuje,a teraz w maju zwłaszcza ...
    Będę podpatrywać i kibicować,gdyż pomysł naprawdę przedni :)
    Buziaki :)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem bardzo ciekawa, jakie prace powstaną :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawy pomysł:) Może uda mi się coś zrobić.
    Przypomina mi taką jedną grę, którą mam. Nazywa się "Tribond-niech pomyśli głowa co łączy trzy słowa"

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie ukrywam, świetny pomysł na zabawę twórczą! Bardzo chciałabym dołączyć, ale kompletnie nie wiem, czy znajdę czas (nie chcę podejmować żadnych zobowiązań). Na pewno będę obserwować! Pozrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje wszystkim za komentarze.
Każde Wasze miłe słowo sprawia mi ogromną radość
i daje siłę i chęć do dalszego tworzenia :)