sobota, 9 czerwca 2018

Fotograficzny alfabet - D

Tak sobie pomyślałam, że zawsze na początku napiszę
kilka słów wyjaśnienia kiedy zajdzie taka potrzeba.

Tak ja poprzednio napisałam, z jedzeniem oraz fauną i florą raczej
problemów nie macie co mnie bardzo cieszy. Natomiast jeżeli chodzi
o rzeczy w domu i na ulicy to tutaj jednak te problemy się pojawiają.
Pamiętajcie! To mają być rzeczy, które w tych miejscach po prostu
zawsze są, albo przynajmniej są przez jakiś czas. Dla przykładu...

Jak ktoś mi zrobi zdjęcie chodnika, boiska czy autobusu
to oczywiście jak najbardziej tak, bo to są typowe rzeczy "na ulicy".
Natomiast jeżeli ktoś specjalnie wyniesie telewizor, położy go na
chodniku i zrobi mu zdjęcie, to tego nie zaliczę bo choć zdjęcie jest
zrobione na ulicy, to ta rzecz z ulicy nie jest!

 Tak samo rzecz się ma ze zdjęciami domowymi.
Nie wszystko co mi wysyłacie mogę uznać jako rzeczy domowe,
tylko dlatego że zdjęcie tej rzeczy jest zrobione w domu, a tak
na prawdę na co dzień tych rzeczy się w domu nie używa i nie trzyma.

W razie czego zajrzyjcie zawsze do regulaminu,
tam jest opisane co i jak, to powinno Wam pomóc,
albo po prostu piszcie maila i pytajcie, chętnie odpowiem :)

Ja wiem, że Wy kombinujecie żeby te zdjęcia były jak
najbardziej inne od innych, żeby się nie powtarzały,
ale mimo to postarajcie się nie przekombinować dobrze?
Niech punktacja nie będzie najważniejsza, tylko dobra zabawa,
a ja na pewno nagrodzę więcej niż jedną osobę :)

***********************
Teraz druga kwestia, wyjaśnienia dzisiejszych zdjęć i punktacji. Bo zdarzyło się
dziś tak, że są zrobione zdjęcia rzeczy niby takich samych, a jednak są inne.

Dla przykładu wysłałyście mi zdjęcia drzewa i zdjęcia dębu.
I co do punktów to one będą liczone jako dwie różne rzeczy.
Tak może się zdarzyć jeszcze z kwiatami czy ptakami, a to dlatego
że możecie je wymieniać z ich nazw własnych, albo ogólnie.
Uznaję zdjęcia różnych narzędzi ale tylko w kategorii dom,
bo to tu je głównie używamy żeby coś naprawić. No oczywiście
nie będę tu zaliczać młota pneumatycznego i tym podobnych, ale myślę
że mnie rozumiecie i wiecie o co chodzi i że tego tłumaczyć nie muszę.

Zdarzyły się też zdjęcia typu dach i dachówka, dywan czy dywanik oraz
dłuto i dłutko, oczywiście uznaję je jako dwie różne rzeczy z każdej pary,
bo to są różne rzeczy. I jeszcze jeden ciekawy przykład z doniczkami.
Doniczka jest zaliczona jako zdjęcie "w domu" bo takie przecież są,
a duże donice są zaliczone do kategorii "na ulicy" i wszystko się zgadza :)

 *********************** 

To teraz to na co czekacie czyli Wasze zdjęcia na literę D

Ciesze się ogromnie, że dołączyły do nas nowe osoby, bawcie się dobrze :)
Jak zawsze na początku zdradzę, jakie zdjęcia zrobiłam ja

Która z Was teraz skacze z radości, ciesząc się na dodatkowe punkty?
Zaraz się wszystko wyjaśni, bo teraz Wasze zdjęcia :)

Świat według Basi

Lucyna

Agata Baran

Krysia

El.

Kgosia

Agata Fleszar

Splocik

Mięta

Agnieszka

Raeszka

Renia

A.M.S.

Karolina

Monika ML

Tina J

I końcowe wyniki za tą literkę


Kochane proszę jak zawsze sprawdźcie mnie dobrze, czy się nie
pomyliłam, tym bardziej że dziś było sporo powtórzonych zdjęć.

********************************

A ja już teraz zapraszam Was do robienia zdjęć na literkę E

Jest to dosyć ciężka literka, ale może uda się Wam coś znaleźć.
Pamiętajcie, że to mają być zdjęcia rzeczy a nie osób i to takich
rzeczy które można zobaczyć. Dla przykładu nie zrobicie mi zdjęcia
kabla z napisem prąd, bo tego prądu nie widać, widać tylko kabel :)
Myślcie, kombinujcie, fotografujcie, ja swoje zdjęcia mam już gotowe.


Kategorie niezmiennie te same, regulamin znajdziecie tutaj.

Zdjęcia na literE proszę wysyłać do piątku 15 czerwca do godziny 23:00

15 komentarzy:

  1. Miałam i dmuchawiec i dziurkacz - ale straciłam! :), ale w nadmiarze własnych pomysłów zadecydowało chybił-trafił.

    Jeśli chodzi o zasady i wybory słów to raczej do końca zabawy będą się zdarzać wątpliwości. Nie da się sztywno ustalić "te wyrazy mogą być,a te nie mogą".
    Naprawdę mamy w domach przeróżne rzeczy i nie trzeba specjalnie kombinować, żeby wstawić zdjęcie czegoś, co dla innych wcale nie jest oczywiste.
    Tutaj granica jest bardzo nieostra, szczególnie jeśli uznasz, że
    "tak na prawdę na co dzień tych rzeczy się w domu nie używa i nie trzyma."
    Czyli chodzi Ci o przedmioty ogólnie dostępne w większości domów, a już dyskusyjne mogą być te, które trafiają się tylko w niektórych.

    Nie podaję przykładów, bo mam takie propozycje do dalszych literek i nie chcę ich zdradzać. Ale będę ich bronić, bo fakt, że trafiają się rzadko według mnie nie wyklucza ich z zabawy. Skoro mam u siebie w domu (i to od lat), to dlaczego nie zrobić zdjęcia?

    Oczywiście nie chodzi tu o przedmioty wciskane na siłę do kategorii - to rzeczywiście byłaby przesada :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi mi tyko o to, żeby były to rzeczy oczywiste i łatwo wszystkim się kojarzące. Czyli na przykład tasak "w domu" jak najbardziej tak, ale siekiera już nie, bo ona powinna być bardziej w kategorii "piwnica". Ktoś mógłby próbować wcisnąć ją w kategorię na ulicy, ale tak po prawdzie to siekiera na co dzień na ulicy nie leży, więc też nie. O takie coś mi chodzi :)

      Usuń
  2. Bardzo pomysłowe zdjęcia, z literką E będzie znacznie trudniej.
    Miłego weekendu Lidziu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa, co dziewczyny wymyślą na literkę "e", bo chyba łatwo nie będzie. A zdjęcia są super.
    Buziaczki, Lidziu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się że dołączyłam do zabawy, punktów za dużo nie uzbierałam ale zabawa fajna. Od kilku dni się głowie nad literką Ę i jednego zdjęcia mi brakuje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak nie znajdziesz, to najwyżej wyślesz 3 zdjęcia :)

      Usuń
  5. A chciałam mieć dynie, tylko nie miałam zdjecia hehe :) literka E jest trudna ale coz zabawa to zabawa wiec mysle i kombinuje :) sciskam Lidziu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Córcia! Na " D " miałam kilka pozycji na każdą kategorie, Ale jakie bym nie wpisała to i tak by się powtórzyły hi hi, Dzisiaj najlepiej nie wyszłam , Ale kto by się tym przejmował, Trzeba kombinować na literkę E A jest to trudna literka i tu pewnie będzie dużo się powtarzać , bo bardzo mało jest rzeczy na E
    Ale co tam bawimy się dalej - Miłego Dnia buziaczki Pa

    OdpowiedzUsuń
  7. jak zwykle świetne interpretacje!
    Ciekawe, co będzie na E - dość problematyczna się wydaje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysłowe, a dżdżownica najlepsza :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Im więcej osób tym ciekawiej, i myślę że trudniej z puntacją :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ jesteśmy zdolne i jakie pomysłowe :)))
    Fajne fotki wychodzą w trakcie zabawy. :)

    Jeśli chodzi o rzeczy przechowywane w piwnicy, to moim zdaniem powinny zaliczać się do rzeczy domowych, w przypadku, gdy piwnica jest częścią budynku, bo wówczas ona zastępuje pawlacz, dodatkową szafę, schowek... i to, co nie mieści się w blokowym mieszkaniu, to przechowuje się w piwnicy. W domach jednorodzinnych często rolę piwnicy pełni strych.
    Inna sprawa jest z piwnicą która jest poza budynkiem - to jest oddzielna część.
    Takie jest moje zdanie, ale to Ty jesteś organizatorką i Ty ustalasz zasady, a my się bawimy albo nie.
    Ja się bawię i to całkiem fajnie :)))
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe zdjęcia :) I ile super pomysłów :) Już nie mogę się doczekać kolejnej literki i co też dziewczyny wymyślą :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super zdjęcia oraz Wasze pomysły dziewczyny :)
    Ja bawię się świetnie,a o to tu chodzi najbardziej ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Ps.Też już nie mogę doczekać się co wykombinowałyście na E ;) a przede wszystkim Lidzia ;) ???

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że za trzymanie dżdżownicy powinny być dodatkowe punkty;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje wszystkim za komentarze.
Każde Wasze miłe słowo sprawia mi ogromną radość
i daje siłę i chęć do dalszego tworzenia :)