piątek, 29 grudnia 2017

Hafty i przysłowia - Grudzień

Wszystko zaczęło się od Kasi, która pokazała na swoim blogu
prześliczną karteczkę stworzoną na zabawę u Splocika.
Fajna zabawa, więc też postanowiłam wziąć w niej udział.


Zabawa polega na tym, że w każdym miesiącu będą podane
dwa przysłowia, a my mamy wykonać haft na jedno z nich.
Dodatkowo będzie trzeba też użyć innego ściegu hafciarskiego,
który będzie w danym miesiącu pokazany. No to zaczynam :)

W grudniu do wyboru były następujące przysłowia:
1. Grudzień, to miesiąc zawiły, czasem srogi, czasem miły.
2. Co ma piernik do wiatraka?
 A dodatkowym ściegiem hafciarskim były gwiazdeczki

Od razu wpadł mi pomysł na drugie przysłowie.
Co ma piernik do wiatraka?
Na początek wyhaftowałam te słodkie pierniczki,
które zawsze kojarzą mi się ze świętami.

Jak widać jest tam też i wiatraczek
i ośmioramienne obowiązkowe gwiazdeczki

A tak wygląda cała karteczka

No i niby w zasadzie zadanie wykonane,
a mi wciąż było mało i tak powstała druga kartka
tym razem do pierwszego przysłowia.
Grudzień, to miesiąc zawiły, czasem srogi, czasem miły.

Ja tam wolę jak jest miły a nie srogi.
Czyż nie jest miło, gdy w grudniu mamy pięknie ozdobione choinki?
Moja się jeszcze do tego potrafi cudownie uśmiechać :)


 Są też obowiązkowe gwiazdeczki, tym razem sześcioramienne

I karteczka w całej okazałości

Już z niecierpliwością czekam na kolejne przysłowia :)

*****************************

I jeszcze jedna przeczytana książka jeszcze przed świętami.
Pewnie już ostatnia w tym roku...

Joanna Jax - Zemsta i przebaczenie III - 376 stron


 

28 komentarzy:

  1. Świetna robota, Lidko. Kartka z piernikami i wiatrakiem jest niesamowita, świąteczna i zabawna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obie są śliczne Lidziu! Zabawnie wyszły te piernikowe ludki!
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna zabawa:)))a Twoje kartki urocze i baardzo pomysłowe:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna interpretacja obu przysłów. Brawo.
    Tenia

    OdpowiedzUsuń
  5. Extra wyszły oba hafty i super interpretacja przysłów.
    Pozdrawiam i życzę udanego Sylwestra i wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  6. Lidziu niesamowite obie karteczki ale ta choinka jest rewelacyjna!!! Wspaniałe prace:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem co ładniejsze, karteczki czy hafty :) Pięknie się spisałaś :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obydwie są świetne i piękne! Też się chyba zapiszę do zabawy, głównie ze względu na naukę nowych ściegów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kartki świetne i bardzo pomysłowe. Choinka wskazuje wybitnie na te lepsze oblicze grudnia :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Lidziu, fajnie, że dałaś się wkręcić w zabawę :) Interpretacja przysłów świetna! Choinka wymiata, a i piernikowe ludki mają tyle uroku :) Świetne karteczki stworzyłaś :) Sprostuję tylko, że w tej zabawie hafciki możemy dowolnie zagospodarować - nie muszą to być zawsze kartki ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale super interpretacje Lidziu, jesteś niesamowita! pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Urocze karteczki i świetna interpretacja przysłów.Kartka z choinką super!
    Szczęsliwego Nowego Roku !

    OdpowiedzUsuń
  13. Liduś, ale cudne te karteczki. Pierniczki z latającym wokół nich wiatraczkiem są boskie. A uśmiechnięta choinka podbiła moje serce.
    Buziaczki jeszcze w starym roku.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super! Super! :)
    Piękne karteczki powstały :)
    Piernikowe ludki są urocze, choineczka serce rozwesela, a ruchomy wiatraczek mile zaskoczył.
    Tylko małe sprostowanko odnośnie gwiazdek.
    Martwi mnie Twój licznik, sprawdź czy się trochę nie popsuł.
    Przy ludkach gwiazdeczki są ośmioramienne, a przy choince sześcioramienne - wykonane wzorowo.
    Cieszę się, że zdecydowałaś się na udział w zabawie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matulu rzeczywiście popisałam dziś głupoty, mam nadzieję że choroba mnie choć trochę z tego wytłumaczy. Już lecę poprawić :)

      Usuń
  15. Córcia! Obie karteczki są prześliczne, Ale choineczka bardziej mi się podoba, A wiatraczek Oryginalny Jest - Miłego wieczoru całuski Pa

    OdpowiedzUsuń
  16. obie śliczne, bardzo mi się podobają te pierniczki, ale choinka też swietna

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam po długiej przerwie,jak miło tu zajrzeć i zobaczyć Twoje piękne hafciki,oba są cudne,ale ta uśmiechnięta choinka zauroczyła mnie całkowicie, Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkiego co najlepsze w
    Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  18. Drugie przysłowie i kartka super, świetna zabawa, serdeczności na ten Nowy Rok Lidziu zasyłam,ściskam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  19. Lidziu, piernikowe ludki są prześliczne. Choinka też radosna i buzia sama się do niej śmieje :)
    Zabawa hafciarska bardzo ciekawa, taka inna od wszystkich :)
    Radosnego, spokojnego nowego roku :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne prace! Takie zabawy są naprawdę przyjemne. A przynajmniej tak mi się wydaje :)
    Pozdrawiam,
    maryssseprobuje

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje wszystkim za komentarze.
Każde Wasze miłe słowo sprawia mi ogromną radość
i daje siłę i chęć do dalszego tworzenia :)